Hittat mig själv på någe vis

Här är jag igen....ledsen om ni fått vänta men det har varit mycket nu. Jobbet, familjen ja allt det där vanliga och så lite till.
Den här veckan har jag varit inne i den stora staden Linköping och gått på kurs. En kurs som kommunal ordnat för oss fackliga företrädare och ingen är mer nöjd än jag för att jag fick chansen att gå på den. För på något vis känns det som om jag funnit mig själv i den lilla djungeln av tillhörighet i stora världen.
Som jag kanske nämnt tidigare (om jag inte gjort det så gör jag det nu) så är jag arbetsplatsombud/skyddsombud på jobbet och är väldans nöjd över att mina arbetskamrater har gett mig det förtroendet. Så vart efter har jag fått lära mig mer om vad ett sådant ombud gör och hur den fackliga organisationen fungerar. Kommunal är bra skit, kan man kort och gott sammanfatta det.
Så...vad har kursen gått ut på då? Jo, vi har brutit ner lite av varje men efter den här veckan och nästa tillfälle som är vecka 46, är vi nog lite av proffs på att tala inför folk och att prata för facket. Vi har fått öva på att hålla föredrag inför folk, min tur har dock inte kommit än men när man lyssnat på sina urduktiga kurskamrater så har man fått lite uppslag och ideér på hur man ska göra. Jag är till 99% säker på vad jag ska hålla föredrag om, men jag vet inte om de tio minuterna räcker som vi får i rampljuset, men det löser sig säkert.
Vi har lärt oss att skriva lite också. Hur en insändare ska skrivas till exempel och så hur man skriver en motion...jag skulle kunna skriva och berätta om hur mycket som helst som vi gått igenom den här veckan men nöjer mig med att än så länge bara nämna att FACKET är bra...ni som ännu inte gått med gör det!

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka få lite sömn för nu är det tillbaka till jobbet som gäller, nattpass inatt men jag önskar att jag var ledig och att jag fick åka tillbaka till Linköping redan på måndag för att träffa dessa underbara människor som jag mött i veckan. Känns långt kvar till den 15 november....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon Sandra....
Kanske du nu inser att du borde arbeta med något annat.
Utbildning ger styrka det ger dig mod och får dig att drömma om något annat.
Första steget i den riktningen är redan taget.
Nu gäller det för dig att tänka vidare.
Vad vill du göra ?
Kram faster Lotta

Sandra sa...

Ja det är så härligt när ljuset tänds!

erika sa...

Skoj skoj!!! Bra skrivet helt enkelt! Facket är bra skit!!!! :D

Blogg listad på Bloggtoppen.se