30 Augusti 2011

Sakta men säkert

Ja sakta men säkert växer magen fram och jag blir större och större. Men känner mig inte så stor dock, det är mest bara på kläderna det känns och att jag inte kan ligga på magen när jag ska sova. Annars så knallar det på...ja det är ju klart att den är ju i vägen på mitt nuvarande jobb med. 
Men som tur är så har jag bara två pass kvar och sen lite semester jag tog ut bara för att få vara hemma från det tunga jobb det är.
Havandeskapspenningen, eller gravidpenningen som det så fint heter nu för tiden, får man ju bara för de 60 dagarna innan barnet är beräknat. Om försäkringskassan beviljar det vill säga. Och i mitt fall så har jag inget mer hört än att de håller på att granskar mitt ärende och att det kan ta upp till 30 dagar innan de handlagt det klart från det att de fick in papprena. Och de kom in den 10 augusti enligt dem på kassan. Så det återstår att se vad de säger om jag måste gå tillbaka och jobba eller om jag verkligen får gå hem....håller tummarna på det sistnämnda annars så blir det nog jobbigt för kommunen som inte har någon mer plats att sätta in mig på....eller jo plats finns väl, men vilken nytta gör jag där när jag inget klarar av?



Idag är det i varje fall 79 dagar kvar till det datum (17/11) liten är utsatt att komma. Ska bli intressant att se om h*n kommer innan eller efter utsatt datum. Vad tror ni? Jag gick över 8 dagar med Moa och hoppas iallafall jag slipper den väntan den här gången.     

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se