16 Januari

Varför sover inte barn när de är trötta för? Och om de sover, varför gör de inte det i sin säng? Tack vare en trött och envis liten kille står jag upp framför tvn och vaggar fram och tillbaka trots smärta i ryggen. Bara väntar på att han ska somna skapligt så kanske jag kan sätta mig sen och dricka upp kaffet som nog behöver micras igen. Och så vore det inte helt fel att få blunda lite med. Trött idag, som de flesta dagarna. Funderar faktiskt på att sluta amma, eller iallafall testa att ge mer ersättning bara för att se om han blir mer nöjd på natten istället för att tutta en gång i timmen och sen bara sova på mig.

Lillskiten är ju bara 8 veckor, men det känns som om vi haft honom hur länge som helst. Och jag älskar varje stund men ibland så tryter tålamodet en aning.

Nu sover han och jag tänker göra detsamma.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se